Παρασκευή, Μάρτιος 29, 2024

Διαδρομή 6 (Μετόχι, Αγ. Γεώργιος-Κεραμίδι, Διάσελο Κυράς, Ταπίλθι, Χασιά)

Η διαδρομή μας ξεκινά από το Μετόχι και συγκεκριμένα 1,5 χλμ. πριν το τελεφερίκ, στα αριστερά του δρόμου όπου υπάρχει και στάση λεωφορείου, λίγο πιο πάνω από την τελευταία ταβέρνα. Το πρώτο σημάδι του μονοπατιού (γαλάζιο τετράγωνο) βρίσκεται πάνω σε δένδρο. Αρχικά το μονοπάτι είναι μικρός δασικός δρόμος αλλά σύντομα γίνεται μονοπάτι το οποίο κινείται αρχικά στη δεξιά μεριά του ρέματος του Κεραμιδιού. Λίγο πιο πάνω, κάτω από χαρακτηριστικό βράχο, περνά αριστερά και ανεβαίνει με αρκετή κλίση και με ΒΔ-Δ κατεύθυνση. 1.00/-1.10/ω από το σημείο εκκίνησης συναντά δασικό δρόμο τον οποίο διασχίζει κάθετα για να συνεχίσει απέναντι μέσα στο πευκοδάσος. 1.45/-2.00/ω από την αρχή του μονοπατιού φτάνουμε στο χαρακτηριστικό πλάτωμα όπου είναι χτισμένο τα χαρακτηριστικό εξωκλήσι του Αγ. Γεωργίου. Το μονοπάτι συνεχίζει με Βόρεια κατεύθυνση πάνω στο δασικό δρόμο και φτάνοντας κάτω από το διάσελο της Κυράς εγκαταλείπει το δρόμο στρεφόμενο αριστερά. Με Δυτική κατεύθυνση κινείται μέχρι να συναντήσει ένα μονοπάτι που έρχεται από τα Νότια. Το μονοπάτι αυτό είναι σημαδεμένο με γαλάζιου ρόμβους και αν το ακολουθήσετε προς τα κάτω θα φτάσετε στη Μονή Κυπριανού και από εκεί σε 2χλμ. είναι η Φυλή. Εάν πάρετε το δεξί του παρακλάδι θα κινηθείτε με Βόρεια κατεύθυνση μέχρι να συναντήσετε το μονοπάτι που συνδέει τη Φυλή με τον Σ.Σ. Σφενδάλης μέσω Μόλας (μοβ τετράγωνα). Εμείς παίρνουμε το αριστερό παρακλάδι και λίγο πιο κάτω θα βρούμε τη διασταύρωση που δεξιά μας οδηγεί στο Σπήλαιο Πανός. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε ευδιάκριτο μονοπάτι έχοντας στο δεξί μας χέρι το εντυπωσιακό φαράγγι της Γκούρας και τις δυσπρόσιτες ορθοπλαγιές του Άρματος, πάνω από την Μονή Κλειστών που είναι χτισμένη στην είσοδο του φαραγγιού. Η σήμανση του μονοπατιού δεν είναι και από τις καλύτερες της Πάρνηθας και σε μερικά σημεία θα σας κουράσει. Νερό πάντως θα συναντήσετε λίγο πιο κάτω καθώς θα φτάσετε στο Ταμίλθι όπου και η ομώνυμη πηγή. Από εδώ 1.00/ω εύκολο κατέβασμα θα μας φέρει στον δασικό δρόμο και από εκεί σε 0.30/λ, αφού προσπεράσουμε τον Αγ. Νικόλαο θα καταλήξουμε στη Φυλή και από εκεί με λεωφορείο, εύκολα στην Αθήνα. Η διαδρομή δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη αλλά θα απαιτήσει οπωσδήποτε 7-8 ώρες. Μπορείτε βέβαια να την κάνετε σε δύο ημέρες με διανυκτέρευση στον Αγ. Γεώργιο. Η διαδρομή δεν πολυπερπατιέται και έτσι η σήμανσή της από το Σπ. Πανός έως την Φυλή δεν είναι από τις καλύτερες. Έτσι, είναι προτιμότερο να την κάνετε με καλές συνθήκες πριν την δοκιμάσετε χειμώνα ή νύχτα. Πάντως είναι από τις ωραιότερες διαδρομές της Πάρνηθας και με άπειρες παραλλαγές.